ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, April 4, 2009

သမၸဒါသုတ္ - (ျပည့္စံုျခင္း၊ ၿပီးစီးျခင္း) ရွစ္မ်ဳိး..

ဒုတိယ သမၸဒါသုတ္ - (ျပည့္စံုျခင္း၊ ၿပီးစီးျခင္း)

ရဟန္းတို႔ ျပည့္စံုမႈ {သမၸဒါ}တို႔သည္ ဤရွစ္မ်ဳိးတို႔တည္း။

အဘယ္ရွစ္မ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ -

၁။ ထႂကြလုံ႔လႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {ဥ႒ာနသမၸဒါ}၊
၂။ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {အာရကၡသမၸဒါ}၊
၃။ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိမႈ {ကလ်ာဏမိတၱတာ}၊
၄။ မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈ {သမဇီ၀ိတာ}၊
၅။ သဒၶါႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {သဒၶါသမၸဒါ}၊
၆။ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {သီလသမၸဒါ}၊
၇။ စြန္႔ၾကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {စာဂသမၸဒါ}၊
၈။ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {ပညာသမၸဒါ}တို႔တည္း။

၁...
ရဟန္းတို႔ ထုိထႂကြလုံ႔လႏွင့္ ျပည့္စံုမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ အသက္ေမြးေၾကာင္း အလုပ္ ျဖစ္ေသာ လယ္လုပ္ျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ ကုန္သြယ္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ ႏြားေက်ာင္းျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေလးသမားအတတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ မင္း လုလင္ အလုပ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ အျခား အတတ္ပညာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ျဖစ္ေစ အသက္ေမြးမႈ ျပဳ၏၊ ထိုအလုပ္၌ ကြၽမ္းက်င္ ၏၊ ပ်င္းရိမႈ မရွိ၊ (ထိုအလုပ္၌) အေၾကာင္းကုိ စံုစမ္းတတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ျပဳလုပ္ရန္လည္း စြမ္းႏိုင္၏၊ စီမံရန္လည္း စြမ္းႏိုင္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ ထႂကြ လုံ႔လႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {ဥ႒ာနသမၸဒါ} ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားအား ထႂကြ လုံ႔လေၾကာင့္ ရအပ္ကုန္ ေသာ လက္႐ံုးအားကုိး ဆည္းပူး အပ္ကုန္ေသာ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျပဳအပ္ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္ (ဥစၥာ)တို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုစည္းစိမ္ (ဥစၥာ)တို႔ကုိ {{အဘယ္သို႔လွ်င္ ငါ၏ ဤစည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကုိ မင္း{အစိုးရ}တို႔ မေဆာင္ယူကုန္ရာသနည္း၊ ခိုးသူတို႔ မေဆာင္ယူႏိုင္ကုန္ရာ သနည္း၊ မီးမေလာင္ ႏုိင္ရာသနည္း၊ ေရမေမ်ာ ႏိုင္ရာသနည္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ အေမြခံဆိုးတို႔ မေဆာင္ယူႏိုင္ကုန္ရာသနည္း}} ဟု ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း လံုျခံဳေစ ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေစ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {အာရကၡသမၸဒါ} ဟု ဆိုအပ္၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ အၾကင္ရြာ၌ျဖစ္ေစ နိဂံုး၌ျဖစ္ေစ ေန၏၊ ထိုရြာ နိဂံုး၌ရွိေသာ ငယ္ေသာ္လည္း ႀကီးျမင့္ေသာ ကုိယ္က်င့္ရွိကုန္ ႀကီး၍လည္း ႀကီးျမင့္ေသာ ကုိယ္က်င့္ရွိကုန္ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ စြန္႔ၾကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ သူႂကြယ္တို႔ႏွင့္ ျဖစ္ေစ သူႂကြယ္သားတို႔ႏွင့္ျဖစ္ေစ အတူေန၏၊ အတူေျပာဆို၏၊ အတူေဆြးေႏြး၏၊ ယင္းသဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔၏ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုမႈကုိ အတုလုိက္၍ က်င့္၏၊ ယင္းသီလႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔၏ သီလႏွင့္ျပည့္စံုမႈကုိ အတုလုိက္၍ က်င့္၏၊ ယင္းစြန္႔ၾကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔၏ စြန္႔ၾကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈကုိ အတုလုိက္၍ က်င့္ ၏၊ ယင္းပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔၏ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈကုိ အတုလုိက္၍ က်င့္၏။ ရဟန္း တို႔ ဤသည္ကုိ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိမႈ {ကလ်ာဏမိတၱတာ} ဟု ဆိုအပ္၏။

၄...
ရဟန္းတို႔ မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈ ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ စည္းစိမ္ (ဥစၥာ)တို႔၏ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)ကုိ လည္းေကာင္း၊ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)ကုိ လည္းေကာင္း သိ၍ {{ဤသုို႔ သံုးစြဲေသာ္ ငါ၏ တိုးပြါး မႈ (၀င္ေငြ)သည္ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)ထက္ မ်ားလိမ့္မည္၊ ငါ၏ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)သည္ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)ထက္ မ်ားလိမ့္ မည္မဟုတ္}} ဟု မမ်ားလြန္း မနည္းလြန္း မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈကုိ ျပဳ၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ရာဇူကုိင္သမားသည္ လည္းေကာင္း၊ ရာဇူကုိင္၏ တပည့္သည္ လည္းေကာင္း ရာဇူ (ခ်ိန္ခြင္)ကုိ ေျမႇာက္၍ {{ဤမွ်ေလာက္ ေအာက္ သို႔နိမ့္၏၊ ဤမွ်ေလာက္ အထက္သို႔ျမင့္၏}} ဟု သိသကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူ သာလွ်င္ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ စည္းစိမ္(ဥစၥာ)တို႔၏ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)ကုိ လည္းေကာင္း၊ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)ကုိ လည္းေကာင္း သိ၍ {{ဤသုို႔ သံုးစြဲ ေသာ္ ငါ၏ တိုးပြါးမႈ(၀င္ေငြ)သည္ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)ထက္ မ်ားလိမ့္မည္၊ ငါ၏ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)သည္ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)ထက္ မ်ားလိမ့္မည္ မဟုတ္}} ဟု မမ်ားလြန္း မနည္းလြန္း မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈကုိ ျပဳ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)နည္းသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ အထက္တန္း က်ေသာ အသက္ေမြးျခင္းကုိ အကယ္၍ ျပဳပါမူ ထိုသူအား {{ဤအမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ သဖန္းသီးကုိ စားသူကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ (ဥစၥာ)တို႔ကုိ သံုးေဆာင္စားေသာက္၏}} ဟု ဆိုဖြယ္ရာတို႔ ျဖစ္ကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤအမ်ဳိး ေကာင္းသားသည္ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)မ်ားသည္ျဖစ္လ်က္ ၿငဳိျငင္ဆင္းရဲေသာ အသက္ေမြးျခင္းကုိ အကယ္၍ ျပဳပါမူ ထိုသူအား {{အႀကီးအကဲ မရွိေသာ (အား ထားရာမဲ့) ေသျခင္းကဲ့သို႔ ေသရလိမ့္မည္}} ဟု ဆိုဖြယ္ရာတို႔ ျဖစ္ကုန္၏၊ ရဟန္း တို႔ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔၏ တိုးပြါးမႈ(၀င္ေငြ)ကုိ လည္းေကာင္း၊ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ)ကုိလည္းေကာင္း သိ၍ {{ဤသုို႔ သံုးစြဲေသာ္ ငါ၏ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ)သည္ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ) ထက္ မ်ားလိမ့္မည္၊ ငါ၏ ဆုတ္ယုတ္မႈ (ထြက္ေငြ) သည္ တိုးပြါးမႈ (၀င္ေငြ) ထက္ မ်ားလိမ့္မည္ မဟုတ္}} ဟုမမ်ားလြန္း မနည္းလြန္း မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈကုိ ျပဳ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈ {သမဇီ၀ိတာ} ဟု ဆိုအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

၅...
ရဟန္းတို႔ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရား ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ သဒၶါတရားရွိ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ သဗၺညဳတဉာဏ္ကုိ ယံုၾကည္၏၊ {{ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း အရဟံ မည္ ေတာ္မူ၏။ပ။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံ မည္ေတာ္မူ၏၊ (သစၥာေလးပါးကုိ) သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶ မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီး ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဘဂ၀ါ မည္ေတာ္မူ၏}} ဟု ယံုၾကည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {သဒၶါသမၸဒါ} ဟု ဆုိအပ္၏။

၆...
ရဟန္းတို႔ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ ၾကဥ္၏။ပ။ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ ေသာက္ျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {သီလသမၸဒါ} ဟု ဆုိအပ္၏။

၇...
ရဟန္းတို႔ စြန္႔ၾကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္။ပ။ ေတာင္းခံျခင္းငွါ ထုိက္သူ ေပးကမ္း ေ၀ဖန္ျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူျဖစ္၍ မစၦရိယတည္း ဟူေသာ အညစ္ အေၾကး ကင္းေသာ စိတ္ျဖင့္ အိမ္ကုိ စုိးအုပ္လ်က္ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ စြန္႔ၾကဲ ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {စာဂသမၸဒါ} ဟု ဆုိအပ္၏။

၈...
ရဟန္းတို႔ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ပညာရွိ၏။ပ။ ၀ဋ္ဆင္းရဲကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ျမတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ေကာင္းစြာ ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကုိ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈ {ပညာသမၸဒါ} ဟု ဆုိအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ျပည့္စံုမႈ {သမၸဒါ}တို႔သည္ ဤရွစ္မ်ဳိးတို႔တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အလုပ္လုပ္ရာဌာနတို႔၌ ထႂကြ လုံ႔လရွိလ်က္ မေမ့မေလ်ာ့မူ၍ အထူးစီမံျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေယာက္်ားသည္ မွ်တစြာ အသက္ေမြးမႈကုိ ျပဳ၏၊ ဆည္းပူးအပ္ၿပီး ေသာ (ဥစၥာ)ကုိ အစဥ္ ေစာင့္ေရွာက္၏။ သဒၶါတရားရွိ၏၊ သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ေတာင္းခံသူတို႔၏ စကားကုိ သိတတ္၏၊ မစၦရိယကင္း၏၊ တမလြန္ ဘ၀၌ ခ်မ္းသာ ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ(ကုသုိလ္)လမ္းကုိ အျမဲ သုတ္သင္၏။

ဤသို႔လွ်င္ ဤတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔သည္ အိမ္ေထာင္၀တ္ကုိ ရွာမွီးေလ့ရွိေသာ သဒၶါ တရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူအား မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ဘ၀၌ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ လည္းေကာင္း ႏွစ္ပါးစံုေသာ ဘ၀၌ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ကုန္၏ ဟူ၍ အမည္မွန္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူ အပ္၏။

ဤသို႔လွ်င္ လူျဖစ္ေသာ သူတို႔အား စြန္႔ၾကဲမႈ {စာဂ} ထုိမွ ႂကြင္းေသာ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္သည္ တုိးပြါး၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။၇၆

၆ - ဒုတိယ သမၸဒါသုတ္၊ ယမက၀ဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္။

ပထမ သမၸဒါသုတ္--->

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။