ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Tuesday, April 14, 2009

စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္ကုန္လ်က္ ...

ေဂါပကနတ္သား ဝတၳဳ မွ...

ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူလတ္ေသာ္ ...
နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္းသည္ ...
ျမတ္စြာဘုရားအား ေရွးဦးစြာ ဤျပႆနာကို ေမးေလွ်ာက္၏...။

အသွ်င္ဘုရား ...
ရန္ၿငဳိးကင္းကုန္လ်က္ ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္ ရန္သူကင္းကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းကုန္လ်က္ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းကုန္လ်က္ ငါတို႔ ေနၾကရ ပါေစ'ဟု နတ္, လူ, အသူရာ, နဂါး, ဂႏၶဗၺတို႔ႏွင့္ အျခားမ်ားစြာေသာ ထုိသတၱဝါတို႔အား ေတာင့္တ ျခင္းသည္ ျဖစ္၏၊ ယင္းသို႔ ေတာင့္တျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိ သတၱဝါတို႔သည္ ရန္ၿငိဳးရွိကုန္လ်က္ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္ ရန္သူရွိကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္ လ်က္ အမ်က္ ရွိကုန္လ်က္ ေနၾကရပါကုန္၏။ (ဤသို႔ေနရျခင္းသည္) အဘယ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေၾကာင့္ပါနည္း'' ဟု နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကား မင္းသည္ ျမတ္စြာ ဘုရားအား ဤ အျခင္းအရာျဖင့္ ျပႆနာကို ေမးေလွ်ာက္၏။

ထုိသိၾကားမင္း ေမးလတ္ေသာ္ ...
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျပႆနာကို ေျဖၾကားေတာ္မူ၏။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ...
ရန္ၿငိဳးကင္းကုန္လ်က္ ဒဏ္ကင္းကုန္လ်က္ ရန္သူ ကင္းကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲ ျခင္း ကင္းကုန္လ်က္ အမ်က္ထြက္ျခင္း ကင္းကုန္လ်က္ ေနၾကရပါေစ ဟု နတ္, လူ, အသူရာ, နဂါး, ဂႏၶဗၺႏွင့္ အျခားမ်ားစြာေသာ ထုိသတၱဝါတို႔အား ေတာင့္တျခင္း သည္ ျဖစ္၏၊ ယင္းသို႔ ေတာင့္တျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိသတၱဝါတို႔သည္ ရန္ၿငိဳးရွိ ကုန္လ်က္ ဒဏ္ရွိကုန္လ်က္ ရန္သူရွိကုန္လ်က္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္လ်က္ အမ်က္ ရွိကုန္လ်က္ ေနၾကရကုန္၏။ (ဤသို႔ ေနရျခင္းသည္) ဣႆာ, မစၧရိယ* သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ ျဖစ္၏'' ဟု (ေျဖၾကားေတာ္မူ၏)။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ေမးအပ္သည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအျခင္း အရာျဖင့္ ျပႆနာ ကိုေျဖၾကားေတာ္မူ လတ္ေသာ္ နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း သည္ ႏွစ္လိုသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ဝမ္းေျမာက္စြာ ခံယူ၏။

''ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ေဟာေတာ္မူသည့္အတုိင္း မွန္လွပါ၏။ ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ေဟာေတာ္မူသည့္ အတုိင္း မွန္လွပါ၏။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ေသာ ျပႆနာကို ၾကားနာရေသာ ေၾကာင့္ ဤျပႆနာ၌ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယံုမွားျခင္းမွ လြန္ေျမာက္ပါၿပီ၊ သို႔ေလာ သို႔ေလာ ေတြးေတာျခင္း ကင္းပါၿပီ'' ဟု (ဝမ္းေျမာက္စြာခံယူ၏)။357

ဤသို႔လွ်င္ နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ႏွစ္လိုသည္ျဖစ္၍ ဝမ္းေျမာက္စြာ ခံယူၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေနာက္ထပ္ ျပႆနာကို ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏-

အသွ်င္ဘုရား ...
ဣႆာ, မစၧရိယသည္ကား အေျခခံျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္း တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊
ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အဘယ္ အေၾကာင္းရွိပါ သ နည္း၊ အမြန္အစျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ အဘယ္ တရားရွိေသာ္ ဣႆာ, မစၧရိယ ျဖစ္ပါသနည္း၊ အဘယ္တရား မရွိေသာ္ ဣႆာ, မစၧရိယ မျဖစ္ ပါသနည္း ဟု (ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏)။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ...
ဣႆာ, မစၧရိယသည္ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းဟူေသာ အေျခခံျဖစ္ရာ အေၾကာင္း ရွိ၏၊
ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းဟူေသာ တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္း ဟူေသာ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းဟူေသာ အမြန္ အစျဖစ္ရာ အေၾကာင္း ရွိ၏၊ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္း ရွိေသာ္ ဣႆာ, မစၧရိယ ျဖစ္၏၊ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းမရွိေသာ္ ဣႆာမစၧရိယ မျဖစ္ဟု (ေျဖၾကားေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား ...
ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းသည္ကား အေျခခံျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊
တုိး တက္ ျဖစ္ပြါးရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အဘယ္ အေၾကာင္းရွိပါသနည္း၊ အမြန္အစျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္းရွိပါသနည္း၊ အဘယ္ တရားရွိေသာ္ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္း ျဖစ္ပါသနည္း၊ အဘယ္တရား မရွိေသာ္ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္း မျဖစ္ပါ သနည္း'' ဟု (ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏)။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ...
ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းသည္ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ဟူေသာ အေျခခံျဖစ္ရာ အေၾကာင္း ရွိ၏၊
လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ဟူေသာ တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ဟူေသာ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ဟူေသာ အမြန္အစျဖစ္ရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ရွိေသာ္ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္း ျဖစ္၏၊ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' မရွိေသာ္ ခ်စ္ျခင္း, မုန္းျခင္းမျဖစ္ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား ...
လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' သည္ကား အေျခခံျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္းရွိပါသနည္း၊

တုိးတက္ျဖစ္ ပြါးရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အဘယ္ အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ အမြန္အစျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ အဘယ္ တရားရွိေသာ္ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ျဖစ္ပါ သနည္း၊ အဘယ္တရားမရွိေသာ္ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' မျဖစ္ပါသနည္း'' ဟု (ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏)။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ...
လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ'သည္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္ဟူေသာ အေျခခံ ျဖစ္ရာ အေၾကာင္း ရွိ၏၊
ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ဟူေသာ တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ၾကံစည္ ျခင္း 'ဝိတက္' ဟူေသာ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ဟူေသာ အမြန္အစ ျဖစ္ရာ အေၾကာင္း ရွိ၏၊ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ရွိေသာ္ လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' ျဖစ္၏၊ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' မရွိေသာ္လိုခ်င္ျခင္း 'ဆႏၵ' မျဖစ္ ဟု (ေျဖၾကားေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား ...
ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' သည္ အေျခခံျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္းရွိပါသနည္း၊

တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အဘယ္အေၾကာင္းရွိပါသနည္း၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အဘယ္ အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ အမြန္အစျဖစ္ရာ အဘယ္အေၾကာင္း ရွိပါသနည္း၊ အ ဘယ္ တရားရွိေသာ္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ျဖစ္ပါသနည္း၊ အဘယ္တရား မရွိေသာ္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' မျဖစ္ပါသနည္း'' ဟု (ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏)။

နတ္တို႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ...
ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' သည္ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရား 'ပပၪၥသညာ**' အစုဟူေသာ အေျခခံျဖစ္ရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊
သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရား အစု ဟူေသာ တုိးတက္ျဖစ္ပြါးရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရားအစုဟူေသာ ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္ သည့္ တရားအစုဟူေသာ အမြန္အစျဖစ္ရာ အေၾကာင္းရွိ၏၊ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္ တတ္သည့္ တရားအစုရွိေသာ္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ျဖစ္၏၊ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္ တတ္ သည့္ တရားအစုမရွိေသာ္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' မျဖစ္ဟု (ေျဖၾကားေတာ္မူ၏)။

''အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သို႔ က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္သည့္ တရား 'ပပၪၥသညာ' အစု၏ ခ်ဳပ္ျခင္း အားေလ်ာ္၍ ထုိခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္သည္ မည္ပါသနည္း'' ဟု (ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏)။358

ေဂါပကနတ္သား ဝတၴဳ - မွ၊ သကၠပဥႇသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္။

*။ ဣႆာ-မနာလုိမႈ၊ မစၧရိယ-ဝန္တုိမႈ။
**။ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဟူေသာ ပပၪၥတရား သံုးပါးတြင္ ဤ၌ တဏွာပပၪၥကိုသာ လို၏ဟု အ႒ကထာ၌ ဆို၏။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။