ဓမၼဝါဒီပဥႇာသုတ္- (မွန္ေသာတရားကို ဆိုေလ့ရွိသည္)
ငါ့သွ်င္ သာရိပုၾတာ ...
ေလာက၌ တရားကုိ ဆုိေလ့ရွိသူတို႔သည္ အဘယ္သူတို႔နည္း၊
ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္သူတို႔သည္ အဘယ္သူတို႔နည္း၊
ေလာက၌ ေကာင္းစြာ သြားသူတို႔သည္ အဘယ္သူတို႔နည္း ဟု ေမး၏။
ငါ့သွ်င္ အၾကင္သူတို႔သည္ ...
ရာဂကုိ ပယ္ျခင္းငွါ တရားေဟာၾကကုန္၏၊
ေဒါသကုိ ပယ္ျခင္းငွါ တရားေဟာၾကကုန္၏၊
ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ တရားေဟာၾကကုန္၏၊
ထုိသူတို႔သည္ ေလာက၌ တရားကုိဆုိေလ့ ရွိသူတို႔တည္း။
ငါ့သွ်င္ အၾကင္ သူတို႔သည္ ...
ရာဂပယ္ျခင္းငွါ က်င့္ကုန္၏၊
ေဒါသပယ္ျခင္းငွါ က်င့္ကုန္၏၊
ေမာဟပယ္ျခင္းငွါ က်င့္ကုန္၏၊
ထုိသူတို႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္သူတို႔တည္း။
ငါ့သွ်င္ အၾကင္ သူတို႔သည္ကား ရာဂကုိ ပယ္အပ္၏၊ အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္း မရွိသည္ကုိ ျပဳအပ္၏၊ ေနာင္အခါ မျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ ရွိ၏။ ေဒါသကုိ ပယ္အပ္ ၏၊ အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္း မရွိသည္ကုိ ျပဳအပ္၏၊
ေနာင္အခါ မျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ ရွိ၏။ ေမာဟကုိ ပယ္အပ္၏၊ အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီး ျဖစ္၏၊ ေနာင္တစ္ ဖန္ ျဖစ္ျခင္း မရွိသည္ကုိ ျပဳအပ္၏၊ ေနာင္အခါ မျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာ ရွိ၏။ ထုိသူတို႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ သြားသူတို႔တည္းဟု မိန္႔ဆုိ၏။
ငါ့သွ်င္ ဤရာဂ ေဒါသ ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ လမ္းသည္ ရွိသေလာ၊
အက်င့္သည္ ရွိသေလာဟုေမး၏။
ငါ့သွ်င္ ဤရာဂ ေဒါသ ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ လမ္းသည္ ရွိ၏၊
အက်င့္သည္ ရွိ၏ဟု မိန္႔ဆုိ၏။
ငါ့သွ်င္ ဤရာဂ ေဒါသ ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ လမ္းသည္ အဘယ္နည္း၊
အက်င့္သည္ အဘယ္နည္းဟု ေမး၏။
ငါ့သွ်င္ ထုိရာဂ ေဒါသ ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ (လမ္းသည္, အက်င့္သည္ကား) အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ဤအရိယာမဂ္ ပင္တည္း။ ဤသည္ကား အဘယ္နည္း၊ မွန္ကန္ေသာ ျမင္ျခင္း 'သမၼာဒိ႒ိ' ။ပ။ မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္ျခင္း 'သမၼာ သမာဓိ' တည္း။ ငါ့သွ်င္ ဤရာဂ ေဒါသေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ လမ္းသည္ ဤသည္ ပင္တည္း၊ အက်င့္သည္ ဤသည္ပင္ တည္းဟု မိန္႔ဆုိ၏။
ငါ့သွ်င္ ဤရာဂ ေဒါသ ေမာဟကုိ ပယ္ျခင္းငွါ လမ္းသည္ ေကာင္း၏၊
အက်င့္သည္ ေကာင္း၏။
ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းငွါ သင့္သည္သာတည္းဟု ေျပာဆုိ၏။316
၃ - ဓမၼဝါဒီပဥႇာသုတ္၊ ဇမၺဳခါသံယုတ္၊ သဠာယတနသံယုတ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။