အာနႏၵသုတ္ ...
သာဝတၴိနိဒါန္း။
အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ''ငါ့သွ်င္ ရဟန္းတို႔'' ဟု ရဟန္းတို႔ကုိ ေခၚ၏။
''ငါ့သွ်င္''ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္အာနႏၵာအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ဤစကားကုိ မိန္႔ဆို၏-
ငါ့သွ်င္တို႔ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏သား ပုဏၰမည္ေသာ အသွ်င္သည္ သီတင္းငယ္ျဖစ္ ၾကေသာ ငါတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားလွ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ငါတို႔ကုိ ဤအဆံုးအမျဖင့္ ဆံုးမ၏။
''ငါ့သွ်င္ အာနႏၵာ အစဲြျပဳ၍သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏ ' ဟူေသာ ပပၪၥတရားသံုးပါး ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ မျဖစ္။ အဘယ္ကုိ အစဲြျပဳ၍သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္သနည္း၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္သနည္း။
႐ုပ္ကုိ အစဲြျပဳ၍ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ မျဖစ္။
ေဝဒနာကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
သညာကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
သခၤါရတို႕ကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
ဝိညာဥ္ကုိ အစဲြျပဳ၍ သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊
အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ဥပမာေသာ္ကား တန္ဆာဆင္ျခင္း သေဘာရွိေသာ ငယ္ရြယ္ပ်ဳိႏု ေသာ မိန္းမေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေယာက်္ားေသာ္ လည္းေကာင္း စင္ၾကယ္ ေတာက္ပေသာ မွန္၌ ျဖစ္ေစ၊ ၾကည္လင္ေသာ ေရခြက္၌ ျဖစ္ေစ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ ကုိ ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္ေသာ္ (မွန္ကုိ ေရခြက္ကုိ) အစဲြျပဳ၍သာ ျမင္ရာ၏၊ (မွန္ကုိ ေရခြက္ကုိ) အစဲြမျပဳ မူ၍ကား မျမင္ရာ။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ဤအတူပင္ ႐ုပ္ကုိ အစဲြ ျပဳ၍သာ 'ငါျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္။ ေဝဒနာကုိ။ပ။ သညာကုိ။ပ။ သခၤါရတို႕ကုိ။ပ။ ဝိညာဏ္ကုိ အစဲြျပဳ၍သာ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ ကားမျဖစ္။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ထိုအရာကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။
႐ုပ္သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
ေဝဒနာ သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
သညာသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
သခၤါရတို႔သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
ဝိညာဏ္သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါင့ါသွ်င္...။
ထိုသုို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္။ပ။ ဤသို႔ ႐ႈေသာ။ပ။ ဤမဂ္ကိစၥ အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္မရွိၿပီဟု သိ၏'' ဟု ဆံုးမ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏ သားျဖစ္ေသာ ပုဏၰမည္ေသာအသွ်င္သည္ သီတင္းငယ္ျဖစ္ၾကေသာ ငါတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားလွ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ငါတို႔ကုိ ဤအဆံုးအမျဖင့္ ဆံုးမ၏။ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏ သား အသွ်င္ပုဏၰ၏ ဤတရားေဒသနာကုိ ၾကားနာရ၍ ငါသည္ တရားကုိ သိရ၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။83
၁ - အာနႏၵသုတ္၊ ေထရ၀ဂ္၊ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဝတၴိနိဒါန္း။
အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ''ငါ့သွ်င္ ရဟန္းတို႔'' ဟု ရဟန္းတို႔ကုိ ေခၚ၏။
''ငါ့သွ်င္''ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္အာနႏၵာအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ဤစကားကုိ မိန္႔ဆို၏-
ငါ့သွ်င္တို႔ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏သား ပုဏၰမည္ေသာ အသွ်င္သည္ သီတင္းငယ္ျဖစ္ ၾကေသာ ငါတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားလွ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ငါတို႔ကုိ ဤအဆံုးအမျဖင့္ ဆံုးမ၏။
''ငါ့သွ်င္ အာနႏၵာ အစဲြျပဳ၍သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏ ' ဟူေသာ ပပၪၥတရားသံုးပါး ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ မျဖစ္။ အဘယ္ကုိ အစဲြျပဳ၍သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္သနည္း၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္သနည္း။
႐ုပ္ကုိ အစဲြျပဳ၍ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ မျဖစ္။
ေဝဒနာကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
သညာကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
သခၤါရတို႕ကုိ အစဲြျပဳ၍။ ပ ။
ဝိညာဥ္ကုိ အစဲြျပဳ၍ သာလွ်င္ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊
အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ဥပမာေသာ္ကား တန္ဆာဆင္ျခင္း သေဘာရွိေသာ ငယ္ရြယ္ပ်ဳိႏု ေသာ မိန္းမေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေယာက်္ားေသာ္ လည္းေကာင္း စင္ၾကယ္ ေတာက္ပေသာ မွန္၌ ျဖစ္ေစ၊ ၾကည္လင္ေသာ ေရခြက္၌ ျဖစ္ေစ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ ကုိ ၾကည့္႐ႈ ဆင္ျခင္ေသာ္ (မွန္ကုိ ေရခြက္ကုိ) အစဲြျပဳ၍သာ ျမင္ရာ၏၊ (မွန္ကုိ ေရခြက္ကုိ) အစဲြမျပဳ မူ၍ကား မျမင္ရာ။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ဤအတူပင္ ႐ုပ္ကုိ အစဲြ ျပဳ၍သာ 'ငါျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ကား မျဖစ္။ ေဝဒနာကုိ။ပ။ သညာကုိ။ပ။ သခၤါရတို႕ကုိ။ပ။ ဝိညာဏ္ကုိ အစဲြျပဳ၍သာ 'ငါ ျဖစ္၏' ဟူေသာ ပပၪၥတရား ျဖစ္၏၊ အစဲြ မျပဳမူ၍ ကားမျဖစ္။
ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ထိုအရာကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။
႐ုပ္သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
ေဝဒနာ သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
သညာသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
သခၤါရတို႔သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ င့ါသွ်င္ ...။
ဝိညာဏ္သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါင့ါသွ်င္...။
ထိုသုို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္။ပ။ ဤသို႔ ႐ႈေသာ။ပ။ ဤမဂ္ကိစၥ အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္မရွိၿပီဟု သိ၏'' ဟု ဆံုးမ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏ သားျဖစ္ေသာ ပုဏၰမည္ေသာအသွ်င္သည္ သီတင္းငယ္ျဖစ္ၾကေသာ ငါတို႔အား ေက်းဇူးမ်ားလွ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ငါတို႔ကုိ ဤအဆံုးအမျဖင့္ ဆံုးမ၏။ မႏၲာဏီပုေဏၰးမ၏ သား အသွ်င္ပုဏၰ၏ ဤတရားေဒသနာကုိ ၾကားနာရ၍ ငါသည္ တရားကုိ သိရ၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။83
၁ - အာနႏၵသုတ္၊ ေထရ၀ဂ္၊ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။