ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Tuesday, April 28, 2009

အနာ ႏွိပ္စက္သည္ ျဖစ္၍ ...

ဖဂၢဳနသုတ္-

ထုိအခါ အသွ်င္ဖဂၢဳနသည္ အနာ ႏွိပ္စက္သည္ ျဖစ္၍ ဆင္းရဲလ်က္ ျပင္းျပစြာ မက်န္းမမာျဖစ္၏၊ ထုိအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထုိင္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား-

''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္ဖဂၢဳနသည္ အနာ ႏွိပ္စက္သည္ ျဖစ္၍ ဆင္းရဲလ်က္ ျပင္းျပစြာ မက်န္းမမာပါ၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သနားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အသွ်င္ဖဂၢဳန အထံသုိ႔ ႂကြေတာ္ မူေစခ်င္ ပါသည္'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနသျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူ၏။

ထုိ႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညေနခ်မ္းအခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းေတာ္ မူရာမွ ထလ်က္ အသွ်င္ဖဂၢဳန အထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူ၏၊ အသွ်င္ဖဂၢဳနသည္ ႂကြလာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို အေဝးမွ ျမင္၍ ေညာင္ေစာင္းမွ ထအံ့ေသာ အမူအရာကို ျပဳ၏။

ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္ဖဂၢဳနအား -

''ဖဂၢဳန မသင့္၊ သင္သည္ ေညာင္ေစာင္းမွ မေရႊ႕မေျပာင္းႏွင့္၊ သူတစ္ပါး ျပင္ၿပီး ေနရာတုိ႔ ရွိရာ ထုိေနရာ၌ ထုိင္ေတာ္မူမည္'' ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခင္းထားေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အသွ်င္ဖဂၢဳနအား
ဖဂၢဳန အသုိ႔နည္း သင့္အား ခန္႔က်န္း၏ေလာ၊ မွ်တ၏ေလာ၊ ဆင္းရဲ ေဝဒနာတုိ႔ ဆုတ္ယုတ္ကုန္၏ေလာ၊ မတုိးဘဲ ရွိ၏ေလာ၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ ထင္၏ေလာ၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ဘဲ ရွိ၏ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား ...
အကြၽႏု္ပ္အား မခန္႔က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ၊ အကြၽႏု္ပ္အား ျပင္းျပေသာ ဆင္းရဲ ေဝဒနာ တုိ႔ တုိးတက္ပါကုန္၏၊ မဆုတ္ယုတ္ပါကုန္၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေနသာ ထင္ပါ၏၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ပါ။

အသွ်င္ဘုရား ...
ခြန္အားရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ထက္လွစြာေသာ စူးျဖင့္ ထိပ္၌ ႏွက္ဘိ သကဲ့သုိ႔
ဤအတူ သာလွ်င္ ျပင္းထန္ကုန္ေသာ ေလတုိ႔သည္ ဦးထိပ္၌ ႏွိပ္စက္ပါကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္အား မခန္႔က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ၊ အကြၽႏု္ပ္အား ဆင္းရဲ ေဝဒနာတုိ႔ တုိးတက္ပါကုန္၏၊ မဆုတ္ယုတ္ပါကုန္၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေန သာ ထင္ပါ၏၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ပါ။

အသွ်င္ဘုရား ...
ခြန္အားရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ျမဲျမံလွစြာေသာ ႀကိဳးလြန္းပိုင္းျဖင့္ ဦးေခါင္း၌ ရစ္ပတ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူသာလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္အား ဦးေခါင္း၌ ေခါင္းကိုက္ ေဝဒနာ တုိ႔ ျဖစ္ပါကုန္၏၊

အသွ်င္ဘုရား ...
အကြၽႏု္ပ္အား မခန္႔က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ၊ အကြၽႏု္ပ္အား ဆင္းရဲ ေဝဒနာတုိ႔ တုိးတက္ ပါကုန္၏၊ မဆုတ္ယုတ္ပါကုန္၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေနသာ ထင္ပါ၏၊ ဆုတ္ ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ပါ။

အသွ်င္ဘုရား ...
ကြၽမ္းက်င္ေသာ ႏြားသတ္ ေယာက်္ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ႏြားသတ္ ေယာက်္ား ၏ တပည့္သည္ လည္းေကာင္း ထက္လွစြာေသာ သားလွီးဓားျဖင့္ ဝမ္းကို မႊမ္းဘိ သကဲ့သုိ႔ ဤအတူသာလွ်င္ ျပင္းထန္ေသာ ေလတုိ႔သည္ ဝမ္းကို ထုိးက်င့္ပါကုန္၏။

အသွ်င္ဘုရား ...
အကြၽႏု္ပ္အား မခန္႔က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ၊ အကြၽႏု္ပ္အား ျပင္းထန္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲ ေဝဒနာတုိ႔ တုိးတက္ပါကုန္၏၊ မဆုတ္ယုတ္ပါကုန္၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေန သာ ထင္ပါ၏၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ပါ။

အသွ်င္ဘုရား ...
အားႀကီးေသာ ေယာက်္ား ႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္ အားနည္းလွေသာ ေယာက်္ားကို အသီးသီးေသာ လက္ေမာင္းတုိ႔၌ ဆြဲကိုင္၍ မီးက်ီး၌ ကင္ၾကကုန္သကဲ့သို႔ ဤ အတူသာလွ်င္ ကိုယ္၌ အလြန္ ပူပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္အား မခန္႔က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ၊ အကြၽႏု္ပ္အား ျပင္းထန္ေသာ ဆင္းရဲ ေဝဒနာတုိ႔ တုိးတက္ပါကုန္၏၊ မဆုတ္ယုတ္ပါကုန္၊ တုိးတက္ေသာ အေျခအေနသာ ထင္ပါ၏၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ အေျခအေနသည္ မထင္ပါ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ...
အသွ်င္ဖဂၢဳနအား တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ စကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြါးကို) သိျမင္ေစ လ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရား က်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ ရႊင္လန္း ေစၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထကာ ဖဲခြါ ႂကြသြားေတာ္မူ၏။

ထုိ႔ေနာက္ အသွ်င္ဖဂၢဳနသည္ ျမတ္စြာဘုရား ႂကြသြား၍ မၾကာျမင့္မီပင္ ကြယ္လြန္ ေလ၏၊ ထုိဖဂၢဳန မေထရ္၏ ထုိေသခါနီး ကာလ၌ ဣေႁႏၵတုိ႔သည္ အထူးသျဖင့္ ၾကည္လင္ကုန္၏။ ထုိအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္ဖဂၢဳနသည္ ျမတ္စြာဘုရား ႂကြသြား၍ မၾကာျမင့္မီပင္ ကြယ္လြန္ပါသည္၊ ထုိဖဂၢဳန၏ ထုိေသခါနီး အခါ၌ ဣေႁႏၵတုိ႔သည္ အထူးသျဖင့္ ၾကည္လင္ပါကုန္၏'' ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

အာနႏၵာ ဖဂၢဳနရဟန္း၏ ဣေႁႏၵတုိ႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ မၾကည္လင္ ဘဲ ရွိကုန္လိမ့္မည္နည္း၊ အာနႏၵာ ဖဂၢဳနရဟန္း၏ စိတ္သည္ ေအာက္ပိုင္း သံေယာ ဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ မလြတ္ေသးသည္သာ ျဖစ္၏၊ ထုိဖဂၢဳနရဟန္း၏ စိတ္သည္ ထုိတရား ေဒသနာကို ၾကားနာရ၍ ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ လြတ္၏။

အာနႏၵာ ...
သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရားကို နာျခင္းႏွင့္...
သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ အက်ဳိးအေၾကာင္းကို ဆင္ျခင္ျခင္း၌ ...
အက်ဳိးတုိ႔သည္ ဤေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း...။

အဘယ္ေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -

၁...
အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီးအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား ကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရ၏၊ ထုိရဟန္းအား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း ရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံု၍ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ ထုိတရား ေဒသနာကို ၾကား နာရ၍ ထုိရဟန္း၏စိတ္သည္ ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ ၏။ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရား နာရျခင္း၌ ပဌမ အက်ဳိးတည္း။

အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီးအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား ကို ဖူးေျမာ္ခြင့္မရ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကသည္ ထုိရဟန္းအား အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း ရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံု၍ ထက္ဝန္း က်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကိုျပ၏၊ ထုိတရား ေဒသနာကို ၾကားနာ ရ၍ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္၏၊ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရား နာရျခင္း၌ ဒုတိယ အက်ဳိးတည္း။

၃...
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီး အခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား ကိုလည္း ဖူးေျမာ္ခြင့္မရ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကကိုလည္း ဖူးေျမာ္ခြင့္မရ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ၾကားနာဖူး သင္ယူဖူးသည့္အတုိင္း တရားကို စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ၾကံစည္၏၊ အဖန္ဖန္ သံုးသပ္၏၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ႐ႈဆင္ျခင္၏၊ ၾကားနာဖူး သင္ယူဖူးသည့္ အတုိင္း တရားကို အဖန္ဖန္ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္ေသာ၊ အဖန္ဖန္ သံုးသပ္ေသာ၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ႐ႈဆင္ျခင္ေသာ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ ေအာက္ ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္၏၊ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ အေၾကာင္း အက်ဳိးကို ဆင္ျခင္ျခင္း၌ တတိယ အက်ဳိး တည္း။

၄...
အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏၊ အတုမရွိေသာ ဥပဓိ၏ ကုန္ရာ (နိဗၺာန္)၌ စိတ္သည္ (အရဟတၱဖိုလ္) ျဖင့္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီးအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိရဟန္းအား အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း ရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံု၍ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ ထုိတရား ေဒသနာကို ၾကားနာရ၍ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ အတုမရွိေသာ ဥပဓိ၏ ကုန္ရာ (နိဗၺာန္)၌ (အရဟတၱဖိုလ္) ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္၏၊ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရားကို နာရျခင္း၌ စတုတၴ အက်ဳိးတည္း။

၅...
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏၊ အတုမရွိေသာ ဥပဓိ၏ကုန္ရာ (နိဗၺာန္)၌ စိတ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီး အခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ခြင့္မရ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ျမတ္စြာဘုရား တပည့္သာဝကကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကသည္ ထုိရဟန္းအား အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္း ရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံု၍ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ ထုိတရား ေဒသနာကို ၾကားနာရ၍ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ အတုမရွိေသာ ဥပဓိကုန္ရာ (နိဗၺာန္)၌ (အရဟတၱဖိုလ္)ျဖင့္ လြတ္ ေျမာက္၏၊ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရား နာရျခင္း၌ ပၪၥမ အက်ဳိးတည္း။

၆...
အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား ေအာက္ပိုင္း သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတုိ႔မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏၊ အတုမရွိေသာ ဥပဓိ၏ကုန္ရာ (နိဗၺာန္)၌ စိတ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ေသး၊ ထိုိရဟန္းသည္ ထုိေသခါနီးအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း ဖူးေျမာ္ခြင့္ မရ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာဝကကိုလည္း ဖူးေျမာ္ခြင့္ မရ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ၾကားနာဖူး သင္ယူဖူးသည့္အတုိင္း တရားကို စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ၾကံစည္၏၊ အဖန္ဖန္ သံုးသပ္၏၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ႐ႈဆင္ျခင္၏၊ ၾကားနာဖူး သင္ယူဖူးသည့္ အတုိင္း တရားကို စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ၾကံစည္ေသာ၊ အဖန္ဖန္ သံုးသပ္ေသာ၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ႐ႈဆင္ျခင္ေသာ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ အတုမရွိေသာ ဥပဓိကုန္ရာနိဗၺာန္၌ အရဟတၱဖိုလ္ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္၏။ အာနႏၵာ ဤသည္ကား သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ၌ အေၾကာင္းအက်ဳိးကို ဆင္ျခင္ ျခင္း၌ ဆ႒အက်ဳိးတည္း။

အာနႏၵာ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ တရားနာျခင္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ အေၾကာင္း အက်ဳိးကို ဆင္ျခင္ျခင္း၌ အက်ဳိးတုိ႔သည္ ဤေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။56

၂ - ဖဂၢဳနသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။