ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Tuesday, February 17, 2009

ဓမၼိကသုတ္-မွ... က်င့္ဖြယ္ရာမ်ား...

ရဟန္းတို႔ ငါဘုရား၏ တရားကို နာကုန္ေလာ့...

ငါသည္ သင္တို႔အား ကိေလသာကို ခါတြက္တတ္ေသာ တရားကို ေဟာၾကား ေပအံ့၊ သင္တို႔ အားလံုးတို႔သည္ ထိုေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားကို က်င့္ကုန္ ေလာ့၊ အက်ဳိးစီးပြါးကို ျမင္ေသာ ပညာရွိသည္ ရဟန္းတို႔အား ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ဣရိယာပုထ္ကို မွီဝဲရာ၏။

ရဟန္းသည္ မြန္းလြဲေသာအခါ၌ ဆြမ္းခံမသြားရာ၊ နံနက္အခါ၌သာ ရြာတြင္းသို႔ ဆြမ္းခံသြားရာ၏၊ အခါမဟုတ္ သြားေလ့ရွိေသာ ရဟန္းကို ရာဂစေသာ ၿငိကပ္ တြယ္တာမႈတို႔သည္ ၿငိကပ္ကုန္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးကို သိၿပီးေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မြန္းလြဲေသာ အခါ၌ ဆြမ္းခံမသြားၾကကုန္။

ရဟန္းသည္ သတၱဝါတုို႔ကို လြန္စြာ ယစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ ႐ူပါ႐ံု သဒၵါ႐ံု ရသာ႐ံု ဂႏၶာ႐ံု အေတြ႕အထိ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' ဟူကုန္ေသာ ဤတရားတို႔၌ အလိုဆႏၵကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကာလ၌ နံနက္စာ ဆြမ္းရရာ အရပ္သို႔ ဝင္ရာ၏။

ရဟန္းသည္ မြန္းမတည့္မီ အတြင္း၌ ဆြမ္းကို ရၿပီး၍ လည္းေကာင္း တစ္ပါးတည္း ဆြမ္းခံရြာမွ ျပန္ႂကြခဲ့၍ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ၌ ထိုင္ေနရာ၏၊ အဇၩတၱခႏၶာကို ၾကံစည္လ်က္ အပအာ႐ံု၌ စိတ္ကို မထြက္ေစရာ၊ ေကာင္းစြာ သိမ္းဆည္း အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရာ၏။

ထိုရဟန္းသည္ တပည့္သာဝကႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးေသာ တစ္စံု တစ္ေယာက္ေသာ တိတၳိ လူ စသည္ႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း အကယ္၍ စကားေျပာဆိုကာမူ ျမတ္ေသာ တရားကို ေျပာဆိုရာ၏၊ ကုန္းတိုက္ေသာ စကားကို မေျပာဆိုရာ၊ သူတစ္ပါးအား ျပစ္တင္စြပ္စြဲေသာ စကားကိုလည္း မေျပာဆိုရာ။

အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ အျပစ္တင္ျခင္းႏွင့္ စပ္ေသာ စကားကို ဆန္႔က်င္ဘက္ စစ္သည္ ေဘာင္သို႕သြားသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ကုန္၏၊ ပညာနည္းေသာ ထိုလူတို႔ကို ငါတို႔ မခ်ီးမြမ္းကုန္၊ ထိုထိုစကားဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ထိုသူတို႔ကို ရာဂ စေသာ ၿငိကပ္တြယ္တာမႈတို႔သည္ ၿငိကပ္ကုန္၏၊ မွန္၏ ထိုသူတို႔သည္ သမထ ဝိပႆနာ မွ ေဝးေသာ ထိုျငင္းခံုမႈ အာ႐ံု၌ စိတ္ကို ေရာက္ေစကုန္၏။

ျမတ္ေသာ ပညာရွိ တပည့္သာဝကသည္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ေသာ တရားကို
ၾကားနာရ၍ ဆြမ္းကို လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းကို လည္းေကာင္း၊ အိပ္ရာေနရာကို လည္းေကာင္း၊ ေသာက္ေရကို လည္းေကာင္း၊ သကၤန္း၏ အညစ္အေၾကး ဖြပ္ေလွ်ာ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ မွီဝဲရာ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ေရေပါက္သည္ ၾကာဖက္၌ မလိမ္းက်ံ မကပ္ၿငိသကဲ့သို႔ ရဟန္းသည္ ဆြမ္း၌ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ေသာက္ေရ၌ လည္းေကာင္း၊ သကၤန္း၏ အညစ္အေၾကးကို ဖြပ္ေလွ်ာ္ျခင္း၌ လည္းေကာင္း ဤပစၥည္းတရားတို႔၌ ကိေလသာျမဴ မလိမ္းက်ံ မကပ္ၿငိႏိုင္ေပ။

ထိုမွတစ္ပါး လူက်င့္ဝတ္ကို သင္တို႔အား ငါေဟာအံ့၊ ငါေဟာတိုင္း လိုက္နာ ျပဳက်င့္ေသာ တပည့္သာဝကသည္ ေကာင္းျမတ္၏၊ ေရွး၌ ေဟာခဲ့ေသာ လူတို႔ အက်င့္ႏွင့္ မေရာမယွက္ေသာ ရဟန္းတို႔ က်င့္ဝတ္တရားကို လယ္ယာစသည္ ကို သိမ္းဆည္းသူ လူပုဂၢိဳလ္သည္ ေရာယွက္ျခင္းငွါ မရေကာင္း။

ေလာက၌ ရွိၾကသည့္ မတုန္လႈပ္သူ ထိတ္လန္႔တတ္သူ သတၱဝါအားလံုးတို႔သည္ လက္နက္ကို စြန္႔ပစ္၍ သတၱဝါကို ကိုယ္တိုင္လည္း မသတ္ရာ၊ သူတစ္ပါးတို႔ ကိုလည္း မသတ္ေစရာ၊ သတ္ျဖတ္ကုန္ေသာ သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း ခြင့္ျပဳလိုက္ ေလ်ာ သေဘာမတူရာ။

တပည့္သာဝကသည္ သူတစ္ပါးဥစၥာဟု သိသည္ရွိေသာ္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အရပ္ ၌ အရွင္မေပးအပ္ေသာ ဝတၳဳတစ္စံုတစ္ရာကို ထိုခိုးယူျခင္းမွ ၾကဥ္ေရွာင္ရာ၏၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မခိုးယူေစရာ၊ ခိုးယူေသာ သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း ခြင့္ျပဳ လိုက္ေလ်ာ သေဘာမတူရာ၊ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာ ဟူသမွ်ကို ၾကဥ္ေရွာင္ရာ၏။

ပညာရွိေသာ သူသည္ ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေသာ မီးက်ီးတြင္းကဲ့သို႔ ေမထုန္ အက်င့္ကို ၾကဥ္ေရွာင္ရာ၏၊ ေမထုန္အက်င့္မွ ၾကဥ္ေရွာင္မႈ 'ျဗဟၼစရိယ' အက်င့္ ကို က်င့္သံုးရန္ မတတ္ႏိုင္သူကား သူတစ္ပါး၏ သားမယားကို မလြန္က်ဴးရာ။

စည္းေဝးရာသဘင္သို႔ ေရာက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ပရိသတ္သို႔ ေရာက္ေသာ္ လည္းေကာင္း သူတစ္ေယာက္သည္ မုသားကို ကိုယ္တိုင္လည္း မေျပာဆိုရာ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မေျပာဆိုေစရာ၊ မုသား ေျပာဆိုေသာ သူတစ္ပါးကိုလည္း ခြင့္ျပဳလိုက္ေလ်ာ သေဘာမတူရာ၊ မမွန္စကား ဟူသမွ်ကို ၾကဥ္ေရွာင္ရာ၏။

အၾကင္ အိမ္ရာေထာင္သူ လူပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုေသရည္ ေသရက္ေသာက္ စားမႈကို ႐ူးသြပ္ျခင္း အက်ဳိးလွ်င္ အဆံုးရွိ၏ဟု သိ၍ ဤ ေသရည္ေသရက္ေသာက္စားမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ တရားကို ႏွစ္သက္ခဲ့ပါမူ ထိုလူပုဂၢိဳလ္သည္ ေသရည္ ေသရက္ ေသာက္စားမႈကို ကိုယ္တိုင္လည္း မက်င့္ရာ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မေသာက္စား ေစရာ၊ ေသာက္စား မူးယစ္သူတို႔အားလည္း ခြင့္ျပဳလိုက္ေလ်ာ သေဘာမတူရာ။

လူမိုက္တို႔သည္ မူးယစ္ျခင္းေၾကာင့္ သူ႕အသက္သတ္မႈစေသာ မေကာင္းမႈကို ျပဳကုန္၏၊ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း ယစ္မူး ေမ့ေလ်ာ့သည္တို႔ကို ျပဳေစကုန္၏၊ ေနာင္ဘဝ၌လည္း ႐ူးသြပ္ေစတတ္ ယခုဘဝ၌လည္း ေတြေဝေစတတ္၍ မေကာင္း မႈတို႔၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ လူမိုက္တို႔ ႏွစ္သက္ေသာ ဤေသရည္ေသရက္ေသာက္ စားမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏။

သူ႕အသက္ကို မသတ္ရာ၊ မေပးေသာ ဥစၥာကိုလည္း မခိုးယူရာ၊ မုသားစကားကို လည္း မေျပာဆိုရာ၊ ေသရည္ ေသရက္ ေသာက္စားသူလည္း မျဖစ္ရာ၊ မျမတ္ ေသာ ေမထုန္အက်င့္မွလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏၊ ေနလြဲညစာကိုလည္း မစားရာ။

ပန္းကို မပန္ရာ၊ နံ႔သာလိမ္းျခင္းကိုလည္း မျပဳက်င့္ရာ၊ အပ္ေသာ အခင္း၌ လည္းေကာင္း၊ အပ္ေသာ ေညာင္ေစာင္း၌ လည္းေကာင္း ေျမ၌ လည္းေကာင္း အိပ္ရာ၏၊ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးသို႔ ေရာက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာျပေတာ္မူအပ္ ေသာ ထိုဥပုသ္ကို အဂၤါရွစ္ပါးရွိ၏ ဟူ၍ ဆိုကုန္၏။

လဆန္းပကၡ လဆုတ္ပကၡ၏ တစ္ဆယ့္ေလးရက္ ဥပုသ္ေန႔၌ လည္းေကာင္း၊ တစ္ဆယ့္ငါးရက္ဥပုသ္ေန႔၌ လည္းေကာင္း၊ ရွစ္ရက္ဥပုသ္ေန႔၌ လည္းေကာင္း အ႒ဂၤဥပုသ္သံုးျခင္းသို႔ ကပ္၍ေနေလာ့၊ အသီးအျခား ေဆာင္အပ္ေသာ ပါဋိဟာ-ရိယပကၡ၌လည္း ၾကည္ညဳိစိတ္ရွိသူသည္ ေန႔အျပည့္အစံု အဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံု ေသာ ဥပုသ္ကို က်င့္သံုးေလေလာ့။

ထိုဥပုသ္ေဆာက္တည္ေသာေန႔၏ အျခားမဲ့၌ သိၾကားလိမၼာေသာ ဥပုသ္က်င့္ သံုးၿပီးေသာ ပညာရွိသည္ ၾကည္ညိဳစိတ္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ နံနက္၌ပင္လွ်င္ ရဟန္းအေပါင္းကို စြမ္းႏိုင္သည့္ အေလ်ာက္ ထမင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အေဖ်ာ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေဝဖန္လုပ္ေကြၽးရာ၏။

လူျဖစ္ေသာ သူသည္ အမိအဖတို႔ကို တရားသျဖင့္ လုပ္ေကြၽးေမြးျမဴရာ၏၊ တရားႏွင့္ေလ်ာ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈကို အားထုတ္ရာ၏၊ ထိုသူသည္ ဤက်င့္ဝတ္ကို မေမ့ေလ်ာ့ဘဲ က်င့္သည္ျဖစ္၍ အလိုလို ထြန္းပေသာ ကိုယ္ေရာင္ရွိေသာ နတ္ျပည္တို႔သို႔ ေရာက္ရ၏။

ဓမၼိကသုတ္-မွ၊ စူဠ၀ဂ္၊ သုတၱနိပါတ္၊ ခုဒၵကနိကာယ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ေကာင္းလွေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။