ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, February 26, 2009

တရား ၁၂-မ်ဳိး အေမး အေျဖ...

နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

ဓမၼဟဒယဝိဘဂၤ
(တရားႏွလံုးတို႔ကို ေဝဖန္၍ ျပေသာ ဝိဘင္း)

၁ - သဗၺသဂၤါဟိကဝါရ-
(တရားအားလံုးတို႔ကို သိမ္းက်ဳံးယူေသာဝါရ)


တရား ၁၂-မ်ဳိး အေမး ...

ခႏၶာတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
အာယတနတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
ဓာတ္တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
သစၥာတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
ဣေႁႏၵတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
အေၾကာင္း 'ဟိတ္' တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
အာဟာရတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
ေတြ႕ထိမႈ 'ဖႆ' တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
သိမွတ္မႈ 'သညာ' တို႔သည္ အဘယ္မွ် တို႔နည္း၊
ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း၊
စိတ္တို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း။

တရား ၁၂-မ်ဳိး အေျဖ...
ခႏၶာတို႔သည္ ငါးပါးတို႔တည္း၊
အာယတနတို႔သည္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔တည္း၊
ဓာတ္တို႔သည္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးတို႔တည္း၊
သစၥာတို႔သည္ ေလးပါးတို႔တည္း၊
ဣေႁႏၵတို႔သည္ ႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔တည္း၊
အေၾကာင္း 'ဟိတ္' တို႔သည္ ကိုးပါးတို႔တည္း၊
အာဟာရတို႔သည္ ေလးပါးတို႔တည္း၊
ေတြ႕ထိမႈ 'ဖႆ'တို႔သည္ ခုနစ္ပါးတို႔တည္း၊
ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' တို႔သည္ ခုနစ္ပါးတို႔တည္း၊
မွတ္သားမႈ 'သညာ' တို႔သည္ ခုနစ္ပါးတို႔တည္း၊
ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' တို႔သည္ ခုနစ္ပါးတို႔တည္း၊
စိတ္တို႔သည္ ခုနစ္ပါးတို႔တည္း။

ဓမၼဟဟဒယဝိဘိဘိဘဂၤ
၁...
ခႏၶာ ၅-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ခႏၶာငါးပါးတို႔ မည္သနည္း။
႐ူပကၡႏၶာ ေဝဒနာကၡႏၶာ သညာကၡႏၶာ သခၤါရကၡႏၶာ ဝိညာဏကၡႏၶာ၊ ဤသည္တို႔ကို ခႏၶာငါးပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၂...
အာယတန ၁၂-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ အာယတနတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။
စကၡာယတန+႐ူပါယတန၊
ေသာတာယတန+သဒၵါယတန၊
ဃာနာယတန+ဂႏၶာယတန၊
ဇိဝွါယတန+ရသာယတန၊
ကာယာယတန+ေဖာ႒ဗၺာယတန၊
မနာယတန+ဓမၼာယတန။
ဤသည္တို႔ကို အာယတန တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၃...
ဓာတ္ ၁၈-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ဓာတ္တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

စကၡဳဓာတ္+႐ူပဓာတ္+စကၡဳဝိညာဏဓာတ္၊
ေသာတဓာတ္+သဒၵဓာတ္+ေသာတဝိညာဏဓာတ္၊
ဃာနဓာတ္+ဂႏၶဓာတ္+ဃာနဝိညာဏဓာတ္၊
ဇိဝွါဓာတ္+ရသဓာတ္+ဇိဝွါဝိညာဏဓာတ္၊
ကာယဓာတ္+ ေဖာ႒ဗၺဓာတ္+ ကာယဝိညာဏဓာတ္၊
မေနာဓာတ္+ဓမၼဓာတ္+မေနာဝိညာဏဓာတ္။
ဤသည္တို႔ကို ဓာတ္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၄...
သစၥာ ၄-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ သစၥာေလးပါးတို႔ မည္သနည္း။

ဒုကၡသစၥာ သမုဒယသစၥာ နိေရာဓသစၥာ မဂၢသစၥာ၊ ဤသည္တို႔ကို သစၥာေလးပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၅...
ဣေႁႏၵ ၂၂-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ဣေႁႏၵႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

စကၡဳေႁႏၵ ေသာတိေႁႏၵ ဃာနိေႁႏၵ ဇိဝွိေႁႏၵ ကာယိေႁႏၵ မနိေႁႏၵ ဣတၳိေႁႏၵ ပုရိသိေႁႏၵ ဇီဝိတိေႁႏၵ သုခိေႁႏၵ ဒုကၡိေႁႏၵ ေသာမနႆိေႁႏၵ ေဒါမနႆိေႁႏၵ ဥေပကၡိေႁႏၵ သဒၶိေႁႏၵ ဝီရိယိေႁႏၵ သတိေႁႏၵ သမာဓိေႁႏၵ ပညိေႁႏၵ အနညာတညႆာမိတိေႁႏၵ အညိေႁႏၵ အညာတာဝိေႁႏၵ၊ ဤသည္တို႔ကို ဣေႁႏၵ ႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၆...
ဟိတ္ ၉-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ အေၾကာင္း (ဟိတ္) ကိုးပါးတို႔ မည္သနည္း။

ကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါး၊ အကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါး၊ အဗ်ာကတဟိတ္သံုးပါးတို႔တည္း။

ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါးတို႔ မည္သနည္း။
မလိုခ်င္မႈ (အေလာဘ) ကုသုိလ္ဟိတ္၊
မျပစ္မွားမႈ (အေဒါသ) ကုသုိလ္ဟိတ္၊
မေတြေဝမႈ (အေမာဟ) ကုသုိလ္ဟိတ္။
ဤသည္တို႔သည္ ကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါးတို႔တည္း။

ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ အကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါးတို႔ မည္သနည္း။
လိုခ်င္မႈ (ေလာဘ) အကုသုိလ္ဟိတ္၊
ျပစ္မွားမႈ (ေဒါသ) အကုသုိလ္ဟိတ္၊
ေတြေဝမႈ (ေမာဟ) အကုသုိလ္ဟိတ္။
ဤသည္တို႔သည္ အကုသုိလ္ဟိတ္သံုးပါးတို႔တည္း။

ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ အဗ်ာကတဟိတ္သံုးပါးတို႔ မည္သနည္း။
ကုသုိလ္တရားတို႔၏ အက်ဳိး (ဝိပါက္) အားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
ကိရိယာအဗ်ာကတ တရားတို႔၌ လည္းေကာင္း (ျဖစ္ၾကေသာ) မလိုခ်င္မႈ (အေလာဘ)၊
မျပစ္မွားမႈ (အေဒါသ)၊ မေတြေဝမႈ (အေမာဟ)။
ဤသည္တို႔သည္ အဗ်ာကတဟိတ္သံုးပါးတို႔တည္း။
ဤသည္တို႔ကို ဟိတ္ကိုးပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၇...
အာဟာရ ၄-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ အာဟာရေလးပါးတို႔ မည္သနည္း။
အလုတ္အေလြးၿပဳအပ္ေသာ 'ကဗဠီကာရ' အာဟာရ၊
ေတြ႕ထိမႈ 'ဖႆ' အာဟာရ၊
စိတ္ေစ့ေဆာ္မႈ 'မေနာသေၪၥတနာ' အာဟာရ၊
သိမႈ 'ဝိညာဏ' အာဟာရ။
ဤသည္တို႔ကို အာဟာရေလးပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၈...
ဖႆ ၇-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ေတြ႕ထိမႈ 'ဖႆ' ခုနစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

မ်က္စိအေတြ႕'စကၡဳသမၹႆ'၊
နားအေတြ႕ 'ေသာတသမၹႆ'၊
ႏွာေခါင္းအေတြ႕ 'ဃာနသမၹႆ'၊
လွ်ာအေတြ႕ 'ဇိဝွါသမၹႆ'၊
ကိုယ္အေတြ႕ 'ကာယသမၹႆ'၊
မေနာဓာတ္အေတြ႕ 'မေနာဓာတုသမၹႆ'၊
မေနာဝိညာဏဓာတ္အေတြ႕ 'မေနာဝိညာဏဓာတုသမၹႆ'၊
ဤသည္တို႔ကို ေတြ႕ထိမႈ 'ဖႆ' ခုနစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၉...
ေဝဒနာ ၇-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ခုနစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

မ်က္စိအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'စကၡဳသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေသာတသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ဃာနသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
လွ်ာအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ဇိဝွါသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
ကိုယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ကာယသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
မေနာဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'မေနာဓာတုသမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
မေနာဝိညာဏဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'မေနာဝိညာဏဓာတု
သမၹႆဇာ ေဝဒနာ'၊
ဤသည္တို႔ကို ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ခုနစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၁၀...
သညာ ၇-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ မွတ္ သားမႈ 'သညာ'ခုနစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

မ်က္စိအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'စကၡဳသမၹႆဇာ သညာ'၊
နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'ေသာတသမၹႆဇာ သညာ'၊
ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'ဃာနသမၹႆဇာ သညာ'၊
လွ်ာအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'ဇိဝွါသမၹႆဇာ သညာ'၊
ကိုယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'ကာယသမၹႆဇာ သညာ'၊
မေနာဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ 'မေနာဓာတုသမၹႆဇာသညာ'၊
မေနာဝိညာဏဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ မွတ္သားမႈ
'မေနာဝိညာဏဓာတုသမၹႆဇာသညာ'၊
ဤသည္တို႔ကို မွတ္သားမႈ 'သညာ' ခုနစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၁၁...
ေစတနာ ၇-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ခုနစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

မ်က္စိအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'စကၡဳသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေသာတသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'ဃာနသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
လွ်ာအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'ဇိဝွါသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
ကိုယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'ကာယသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
မေနာဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ 'မေနာဓာတုသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
မေနာဝိညာဏဓာတ္ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈ
'မေနာဝိညာဏ ဓာတုသမၹႆဇာ ေစတနာ'၊
ဤသည္တို႔ကို ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ခုနစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

၁၂...
စိတ္ ၇-ပါး...
ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ စိတ္ခုနစ္ပါးတို႔ မည္သနည္း။

ျမင္သိစိတ္ 'စကၡဳဝိညာဏ္'၊
ၾကားသိစိတ္ 'ေသာတဝိညာဏ္'၊
နံသိစိတ္ 'ဃာနဝိညာဏ္'၊
လ်က္သိစိတ္ 'ဇိဝွါဝိညာဏ္'၊
ထိသိစိတ္ 'ကာယဝိညာဏ္'၊
သိကာမွ်သေဘာ 'မေနာဓာတ္'၊
အထူးသိမႈ သေဘာ 'မေနာဝိညာဏ ဓာတ္'၊
ဤသည္တို႔ကို စိတ္ခုနစ္ပါးတို႔ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။

သဗၺသဂၤါဟိကဝါရ (တရားအားလံုးကို သိမ္းက်ဳံးယူေသာ ဝါရ) ၿပီး၏။
ဝိဘဂၤပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼပိဋက။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။